Amar es Espectacular, Torrons i Mel Alemany i Good Bio Foods reben els Premis de L’Aparador del Food Retail
al Valor Compartit, Internacionalització i Innovació agroalimentària
El Clúster Food Retail de Catalunya ha celebrat una nova edició de L’Aparador del Food Retail, l’evolució natural de la històrica Nit Gourmet, que enguany ha estrenat format coincidint amb la desena edició de l’esdeveniment. La jornada, celebrada a l’IMO Barcelona, ha reunit més de 300 professionals del sector alimentari, gastronòmic i de la distribució.
L’esdeveniment ha combinat una taula rodona sectorial, un espai expositiu i ponències especialitzades centrades en les principals tendències del gran consum. Més de 70 novetats i llançaments de producte han omplert l’espai central de la jornada, consolidant L’Aparador com un punt de trobada imprescindible per a la innovació i el networking dins del sector.
Premis a l’excel·lència alimentària a Catalunya
Durant la jornada s’han lliurat els Premis de l'Aparador del Food Retail, que reconeixen projectes destacats en valor compartit, internacionalització i innovació. Enguany, les empreses guardonades han estat:
Aquests premis posen en valor iniciatives que contribueixen a impulsar la competitivitat del sector, reforçar les aliances entre empreses i projectar la qualitat del producte català en nous mercats.
Un espai expositiu amb més de 70 novetats del sector
Un dels elements centrals d’aquesta edició ha estat l’espai expositiu, que ha reunit més de 70 novetats, principalment productes i/o serveis, per part d’empreses associades del Clúster.
L’Aparador ha permès donar visibilitat a innovacions en categories com alimentació de frescos, IV i V gamma, begudes, productes de categoria gurmet, solucions per al retail i noves propostes vinculades a la sostenibilitat i l’eficiència en el punt de venda.
Aquest espai ha consolidat el posicionament de L’Aparador com un entorn privilegiat per connectar indústria i distribució, explorar tendències emergents i establir aliances que generen oportunitats de negoci.
Coneixement compartit: ponències i taules rodones
El programa ha inclòs tres ponències i una taula rodona amb referents del sector. Rosario Pedrosa (AECOC) ha obert la part de continguts amb la sessió “Tendències que marquen la ruta del gran consum”, analitzant els factors que influiran en l’evolució del mercat en els pròxims anys.
A continuació, la taula rodona “Com donar valor al producte agroalimentari català?”, moderada per Antoni Bassas, ha reunit Joan Roca (El Celler de Can Roca), Anna Bellsolà (Forn Baluard), Joan Font (Bonpreu), Toni Valls (Alimentaria Exhibitions) i Àngel Velasco (Torrons Vicens), que han compartit visions complementàries sobre origen, qualitat i diferenciació del producte fet a Catalunya.
Després de la pausa, Laura Cantizano ha abordat estratègies de venda a “Negociar millor. Tancar més. Sense pressió”, i la jornada ha culminat amb Javier Luxor, que ha ofert eines per a la gestió del canvi a “La força de la teva ment”.
15 anys impulsant el sector food retail a Catalunya
Aquest 2025, el Clúster Food Retail de Catalunya celebra 15 anys de trajectòria, un període marcat pel creixement, la professionalització i el foment de la col·laboració entre indústria i distribució. Des de la seva fundació el 2010, el Clúster ha ampliat la seva comunitat amb una àmplia cadena de valor que abasteix des del productor, elaborador, distribuïdor i venda al detall, convertint-se en un agent clau per impulsar la competitivitat i la innovació del sector.
L’Aparador del Food Retail simbolitza aquesta evolució: un espai que combina coneixement, contactes i novetats, i que consolida el Clúster com a punt de trobada de referència per al sector de l’agroalimentació, distribució i venda al detall català. Amb aquesta mirada de futur, el Clúster reafirma el seu compromís amb el creixement sostenible, la internacionalització i la generació d’oportunitats per a tot l’ecosistema alimentari del país.