Les singularitats del país germànic i del seu mercat agroalimentari van centrar aquesta formació exclusiva per als nostres associats, i que va ser a càrrec d’Alba Sala Valls, responsable de Promoció i Fires del Clúster, i de Xavier Hernández Soto, responsable de Desenvolupament de negoci de Frusano Eurioe GmbH.
Tot seguit, recollim les tres recomanacions clau que van donar:
- És fonamental generar confiança i mostrar professionalitat i seriositat, i és per això que cal que el client vegi que comptem amb un bon pla d’internacionalització.
- Poder-nos adreçar en alemany al client ajudarà molt a facilitar-hi una relació comercial.
- El mercat alemany està molt més habituat que el català que hi hagi productes ecològics als lineals dels seus supermercats. Per això, a més dels productes ecològics, hi tindran una entrada més fàcil els ‘gluten free’ o vegans, sempre que tinguin un ‘claim’ ben clar i evident que els diferenciï dels productes 'convencionals'.
La jornada va poder-se organitzar gràcies al suport d’ACCIÓ i la Diputació de Girona.
Comentaris